hästmottagning

Med ett genuint intresse för din häst

Vi har en modernt utrustad mottagning med  bland annat digital röntgen och ultraljud. På mottagningen gör vi de vanligaste blodprovsanalyserna själva så du kan få svar samma dag.

Vi utför bland annat hältutredningar och besiktningar, erbjuder professionell tandvård och betselanpassning.
Självklart är ni även välkomna att kontakta oss för vaccinationer, hälsokontroller, kastration, id-märkning och annan förebyggande vård.

Samarbetar med Monica Nilsson, equiterapeut och kiropraktor  - tidbokning onsdagar, för behandling enbart av equiterapeut eller i samband med hältutredning.

Till oss är du välkommen med alla raser, oavsett användningsområde, såväl tävlings- som hobbyhäst för akut eller allmänsjukvård.

Välkommen att boka tid vardagar 08.00-09.00!
072-220 99 44

Obs! Under seminperioden (april - september) är det begränsad framkomlighet på telefontiden - skicka sms eller ring senare så svarar vi så fort vi kan!

Stationärvård

Då Din häst behöver stanna kvar på klinik för fortsatt utredning eller behandling finns det möjlighet att stalla in hästen hos oss. Det kan till exempel röra sig om svårbehandlade sårskador, medicinering som kräver permanentkanyl, sjuka föl eller medicinska utredningar. Andra kliniker kan remittera in hästar till oss för eftervård efter t ex operation.

Hästar som behöver intensivvård dygnet runt med har självklart tillsyn nattetid av vår erfarna personal. Veterinär finns tillgänglig dygnet runt.

Vi har också videoövervakning av vissa boxar vilket gör det möjligt att titta till patienterna utan att störa.

Vårt stationärvårdsstall består för närvarande av elva rymliga boxar, ströade med spån och alltid med manuellt fylld vattenhink. Två av boxarna är reserverade för hästar med bakteriella infektioner, som exempelvis sårskador. Dessa utrymmen har särskilda krav på hantering och extra noggrann desinfektion av box och inredning, vilket utförs då hästen åker hem efter avslutad behandling.

Kontakta alltid ditt försäkringsbolag innan du bokar stationärvård till din häst för att veta i vilken omfattning just ditt försäkringsbolag ersätter stationärvårdskostnaden.

prisexempel stationärvård.

Uppstallning vård häst grund 1000 kr/dygn ink moms
Uppstallning vård häst medel 2000 kr/ dygn ink moms
Uppstallning vård häst intensiv 3000 kr/dygn ink moms

Tillkommer gör bl a mediciner, förbrukningsmaterial och ev extra behandlingar förutom övervakning dropp och medicinering.

Så långt det är möjligt har vi alltid en löpande kontakt med djurägaren med rapporter om hur djuret mår samt gör kostnadberäkningar fortlöpande om så önskas.